fredag 4. november 2011

Det første møtet på hjørnet


På utalllige oppfordringer (iallfall én) har jeg lekt en stund med tanken på å starte opp med blogging igjen, og da jeg var lei den gamle bloggen, og den før det, og treningsbloggen var lagt ned pga at den av åpenbare årsaker var tidsbegrenset, fant jeg ut at jeg ville starte helt på nytt. Det viste seg imidlertid å være en tidkrevende prosess.

For det første måtte jeg finne ut hvilken bloggmal jeg skulle bruke, og da jeg ikke ville ha en av de kjedelige vanlige, ble det en del letning på nettet for å finne en som kunne tilfredsstille mine krav. Vel, resultatet av letningen ser du på nå, får håpe den faller i smak. Her fant jeg den!

Så måtte jeg finne ut hva jeg skulle kalle den, noe som krevde enda mere tankevirksomhet. Jeg ville ha noe annet enn ordinære "Kjerstins verden" eller "Kjerstins hjørne av veven" eller "Kjerstins blogg" osv. Jeg ville ha noe som fenget, som ville speile det jeg ønsker å skrive, og som ville pirre nysgjerrigheten til eventuelle lesere. Så begynte jeg å skrive et innlegg på facebook for å få ideer av andre, men da kom ideen til meg helt av seg selv, som lyn fra klar himmel, eller hvor sånt pleier å komme fra.

Innstalleringen av skin-et jeg valgte var et kapittel for seg, men jeg tror det funker sånn noenlunde. Lenge siden jeg har drevet med noe slikt, men det dukker vel opp noe gammel kunnskap fra hjernens gjemmer etter hvert.

Herved erklærer jeg "På hjørnet av Spøk og Alvor" for åpnet - velkommen hit!



2 kommentarer:

  1. Hei på deg. Skal følge deg jeg :-) Morsomt at du blogger igjen:-)

    SvarSlett
  2. Det er koselig det, Monica! Jeg får prøve å skrive noe lesverdig til gjengjeld, da :-)

    SvarSlett