lørdag 22. desember 2012

Kjære 2012


Du har i sannhet vært et turbulent år.
Du har løftet meg opp, for så å rive meg ned.
Du har kastet meg hit og dit, gitt meg håp for så å ta det fra meg igjen.

Du har latt meg føle hvordan det er å kjenne isende angst.
Du har gitt meg øyeblikk med himmelstormende lykke.

Du har gitt meg innsyn og verdifull livserfaring
 - som har gitt meg styrke.
 - som har gitt meg mot.
 - som har gjort meg litt klokere enn jeg var i fjor.

Nå er du på hell, men jeg fortsetter. Jeg tar med meg alt du har gitt meg - på godt og vondt - og går mot 2013 med faste skritt, med en strofe fra en god, gammel sang som motto:

Kjemp for alt hva du har kjært!


2 kommentarer:

  1. Stå på, Kjerstin. Var hos legen her om dagen og ble sykmeldt. Det siste han sa til meg da jeg gikk var: "Jeg vet at 2013 blir et mye bedre år for deg enn 2012". Så fikk jeg en god juleklem og gikk ut mye lettere til sinns enn jeg gjorde da jeg kom. Super lege! Vi må bare tro på at alt blir bedre og ta lærdom av det som kanskje ikke har vært så bra. Da vokser vi som mennesker, får flere livserfaringer og da blir fremtiden enda bedre. Men som sagt tro kan flytte fjell :-) Stor klem fra kusinen din i sør.

    SvarSlett
  2. For en herlig lege! Ja, det sies at det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere. En gang i tiden fnyste jeg av det der, men det ER faktisk sant, vet du. Stor klem tilbake! :-)

    SvarSlett