mandag 16. januar 2012

MOKKAMANN - del 2


Det er med glede jeg noterer meg at freden synes å være gjenopprettet i rosenes leir!

Plumbo-Lars-Erik har bedt om unnskyldning mange nok ganger til at det har gått hjem hos både de mørkhudede fornærmede (heretter kalt T og Y) og artist-Terje, og sistnevnte har i tillegg oppdaget at Plumbo-Lars-Erik faktisk sto og ba hele verden om unnskyldning i det øyeblikk han fant det betimelig å vaske håret hans med øl (som ganske riktig var Carlsberg, man har sjekket videoen nærmere for ikke å bedrive usannheter av groveste slag). Han har dermed gått tilbake på sitt beinharde løfte om aldri å angre handlingen, og å stå ved det til sin død. Ja, det er jo lov å ombestemme seg når man oppdager at man har driti på draget - det var vi vel enige om i går?

T og Y har vedgått at de også har sagt dumme ting, og har mer enn godtatt unnskyldningen, kan vi lese i dagens tabloider. Og Plumbo-Lars-Erik får delta i Melodi Grand Prix med gruppa si (som tilfeldigvis heter Plumbo), det har krisemøtet i NRK bestemt.

Jeg ser vel egentlig for meg et rimelig jovialt krisemøte, med småflirende og hoderistende aktører, spesielt da de bestemte at Plumbo-gutta må gå på kurs for å lære å oppføre seg ved store tilstelninger, og opplyses om faren ved alkohol og dårlig humor.

Ellers føler jeg for å trekke fram preste-Bjørns uttalelse rett etter mokkamann-fadesen:
- De er ikke årets hit! ALDRI!!!

Jeg beklager å måtte si det, preste-Bjørn, men det ER de! Det har det norske folk bestemt! Jeg vet ikke hva slags forbindelser du for tiden har til Han der oppe, men jeg tror ikke Han heller gidder ta seg bryet med å omgjøre avstemmingen om Årets hit - jeg tror faktisk Han har viktigere ting å bruke tida si på - så derfor vil det stå for evig og alltid: Årets hit 2011 er Plumbo med "Møkkamann".

Helt til slutt ser jeg at journalist-Stein spør oss: Vil vi at Plumbo med «Ola Nordmann» og sitt vitselager fra harry-land skal representere hele Norge i et internasjonalt Melodi Grand Prix?

Til det kan jeg bare svare for meg selv, og svaret mitt er: Er låta god nok, så vil jeg selvfølgelig det! Er ikke Melodi Grand Prix en konkurranse om den beste låta, da?

Dermed avslutter vi med å konkludere at det fortsatt er lov å ha dårlig humor her i landet, men at du kan komme i alvorlig trøbbel for det.

Men det visste vi vel allerede.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar