søndag 8. juli 2012

En rar, liten sorg


Jeg fikk plutselig en rar, liten sorg kastet over meg, ut fra det store intet. Helt tilfeldig kom jeg over et innlegg på nettet som kunne fortelle om et menneskes død - et menneske jeg engang kjente, og aldri glemte.

Han fortalte meg ting få eller ingen visste, åpnet opp en verden for meg som jeg tidligere ikke ante eksisterte, og det han fortalte meg og lærte meg, vil jeg for alltid bevare i mitt hjerte.

Han var nøye med å verne om sitt privatliv og sin identitet, så det var svært få som visste hvem han var, og enda færre som fikk gleden av å møte ham - men jeg fikk altså det. Noen korte sommer- og høstmåneder fikk jeg lære ham å kjenne, jeg fikk et unikt innblikk i hans verden, hans tanker og følelser, og jeg vet at jeg var meget priviligert som fikk lov til dette.

Det er mange år siden vi hadde noen form for kontakt, men enkelte perler du finner på havets bunn tar du vare på, fordi de er vakrere og mer ekte enn andre. Denne mannen var en slik perle.

RIP.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar